Syurga dibawah tapak kaki ibu....

Musim exam nih...mesti slalu teringat kat mama...ikatan yang Allah beri tidak mungkin sesekali aku lepaskan...antara aku dan mama...biarlah mama menjadi bidadariku sepanjang masa...beribu-ribu post hanya untuk mama...mama oh mama...dulu kecik-kecik mama tanya...da besar nanti nak jadi apa? dalam fikiran aku dulu doktor je yang aku tau...kaya...byk duit...then aku sebut...DOKTER...mama tersenyum...waktu sebelum pmr, hari jadi aku family hantar hadiah kat sekolah dari johor ke kuala lumpur guna pos...then diorang bagi kad...aku terbaca yang ayah tulis..."adik da janji nak jadi doktor..buktikan kat ayah"..zupp bergoncang semarak semangat untuk jadi doktor...sebelum spm aku mesej mama..."cakap betul-betul ma..mama nak adik jadi apa?" mama balas..."kalau boleh mama nak adik jadi doktor...tapi mama tak paksa"...aku balas.."adik akan jadi doktor ma...love u"...alhamdulillah aku berada di alam menuju kedoktoran insyaAllah...misi dan visi...tunaikan permintaan mama...Tapi SATU perkara...bukan doktor yang menjadi tujuan aku hidup kat dunia ni...bukan duit yang aku kejar...bukan pangkat yang aku mahu...bukan kereta mewah yang aku idamkan...satu perkara ketika aku masih didalam buaian...ketika aku sedang menyusu di pangkuan mama...setiap doa dari hati mama sampailah aku mati kelak...kata hati mama..."Semoga jadi anak yang soleh nak..." terima kasih mama kerana melahirkan aku...

0 Apa Anda Rasa?: