Dia bernama Mama...~

Keluar sahaja aku dari rahim ibu...mama memelukku dan menenangkanku...

Aku menangis kelaparan...mama terus memberikan susu untuk mengisi perutku...

Aku tidur...mama setia disisku, membelaiku malah meneruskan enjutan buaian...

Aku terjaga...mama melayaniku walaupun semua orang dibuai mimpi...

Aku bermain keseorangan...mama menjadi peneman sepermainanku....

Aku bercakap sendirian...mama tidak mengeluh mendengar celotehanku...

Aku menjatuhkan pinggan...mama menegur dengan penuh berhikmah tanpa menyakitiku...

Aku membuat silap...mama mencubitku dengan cubitan kasih sayang walaupun ianya tidaklah sakit manapun tetapi aku tetap menangis manja...

Aku merajuk...langsung tiada orang yang akan memujukku kecuali mama SEORANG...diulangi MAMA SEORANG...

Aku berdiam diri memendam sesuatu...tapi mama turut merasai apa didalam hatiku...

Kerana dia mamaku...~~~

0 Apa Anda Rasa?: