Pasti ada yang melengkapi..=)

Menurut Ummu Saif pada suaminya Abu Saif, Ustaz Hasrizal...YOU COMPLETE ME... it just a nice word..pendek tapi mempunyai maksud yang cukup mendalam..Syukran Ustaz dan isteri.

You Complete Me...

Kita ni manusia tidaklah dijadikan betul-betul sempurna. Means masih lagi ada banyak kekurangan dan kelemahan dalam diri kita. Tidak kiralah kekurangan bagaimana pun. Andai seseorang merasai dia mampu berpidato didepan khalayak ramai itu suatu kelemahan, maka setiap manusia mempunyai pendapat yang berbeza. Mungkin ada yang mengatakan itu suatu kelebihan. Terpulanglah pada pendapat masing-masing.

Main point post ini directlah pada pasangan yang Allah jadikan diatas muka bumi ini, iaitu pasangan suami isteri. Si Suami tidak mampu bertahan lama dengan karenah anak kecil, ianya suatu kelemahan namun ditampung oleh seorang isteri. Si Isteri tidak mampu mengawal emosi apabila berbicara hal-hal politik, namun tenang sahaja si Suami. Kalau kalian seorang yang banyak berbicara, pastinya pasangan anda seorang yg suka mendengar. Kalau kalian seorang yang pendiam, pastinya pasangan anda seorang yang kelakar. Kalau kalian suka menangis pasti juga pasangan anda seorang yang rajin memujuk. Kenapa begitu? Sebab itulah antara keindahan warna-warni dunia. Banyak lagi perkara kalau nak ditulis kat sini. Jadi boleh faham la agaknya mesej yang ingin disampaikan...

Bukan itu sahaja, dalam keluarga anda juga pasti melengkapi antara satu sama lain. Terkadang dalam adik-beradik tu pasti ada seorang yang baik akhlak dan agamanya dan tidak pada lainnya. Jadi tujuan diatur begitu supaya menjadi contoh pada keluarga. Jika semua keluarga ada begitu, maka amanlah dunia ini, kuranglah lahir anak luar nikah.

Jadi kesimpulannya, raikanlah kelemahan itu, janganlah fikir terlalu inferior. Kerana ada yang melihat kelemahan itu suatu kelebihan. Senyumlah selalu memancarkan kegembiraan anda...dan bersangka baiklah pada Allah..Wallahualam...=) You Complete Me ~

0 Apa Anda Rasa?: